såå seg...

phu,,,är så sjukt seg idag, varför blir man tröttare när man har en miljon saker att göra. Jobbade kväll igår, och överlevde faktiskt.
Som alla mina nära vet så tjuvröker jag för mina föräldrar( är 25 år gammal, jag vet..) men jag tycker att jag alltid har varit väldigt duktig på att dölja det, fram tills igår. Fick ett sms från mamma när jag var på jobbet "ring hem när du har rast",
oops fick lite panik för jag trodde att det hänt Nero något eftersom att hon passade honom, så jag ringde upp direkt.
- Har du börjat röka igen???
- ehh,,öhh,,kanske,,,lite,,,ibland,,,,,öhh, varför då?
- Hela balkongen brann, någon hade glömt att släcka i askfatet, så det stod tydligen lågor ute på balkongen.
Skit tänkte jag, nu får jag väl utegångsförbud el nåt!!   Men hon verkade ändå inte så värst arg, men å andra sidan så är jag faktiskt vuxen osv,,,men gud vad jag skämdes, har fortfarande inte vågat ringa än.......

För övrigt blev jag väckt 5.45 i morse när M rusade iväg till jobbet, han har varit ledig i tre veckor, och började jobba idag, så det blev värsta paniken eftersom att han ska vara på jobbet 7.00 i helsingborg. Nero vaknade också då, och var inte ett dugg sugen på att somna om igen, så det var bara att stiga upp. Vi hade tid på sjukhuset kl 8.00 för Nero, för han skulle på laktosbelastning, för att utesluta att det är pga lakton som han blir hård i magen. Så vi for iväg och kom in i korridoren för provtagning, och där var vi och 30 pensionärer till, eftersom att vi hade tid bokad, så gick jag in på avd, men då kom en sur personal, och bara typ, ni måste ta en nummerlapp och det är faktiskt många före........Jaha! tänke jag, men vi har faktiskt tid bokad, men det hann jag inte säga för hon hade väldigt bråttom iväg, så det var bara att sätta sig ute i korridoren med alla gamla gubbar, men Nero underhöll dom ordentligt med " i ett hus vid skogens slut" och " tre pepparkaksgubbar". Men tillslut kom det en tant och hämtade oss, och bara,,nämen här är ni ju!!! jodå.....
Men själva provtagningen gick super bra, förutom att Nero skulle vara fastande, och fick sedan dricka 2 dl sockerlösning,,,,väldigt roligt att sitta i 30 min med en 3 åring och vänta i ett rum på ca 3 kvadratmeter, urtan leksaker, böcker eller något annat. Men enligt forskningen så kan inte barn bli sockerhöga, men det har Nero missat, för han är världbäst på att bli sockerhög..

Sedan hem på frukost , och sen fick vi besök av mina favvo girlies,,,miian och Lowa. Efter det var det meningen att jag skulle fortsätta röja och packa,,,men jag orkar inte,,,,blä!!! Så det har istället blivit värsta middagen och sedan hittade vi lite modellera som vi har skulpterat fina bajskorvar med.....det är väldigt poppis med bajs just nu ( eller har varit de senaste 6 månaderna)
 

 resultatet,,,underbar va?

Nä, nu kanske det börjar bli dax för att packa ihop julen lite här. Får se vad jag orkar, annars blir det väl mest slappe bara..är ju faktiskt ledig i morogn också. Glömde ju berätta att Nero har hängt upp sina nappar i päronträdet hemma hos mormor och morfar till fågelungarna, så ikväll är det andra natten utan....

jaja,,,färdig traggat för idag........

Kommentarer
Postat av: Anna Å

tjyvröka ja.. de kan jag tänka mig för bertil är minsann ganska hård med det.. så fort han ser mig röka så ajjabajjar han mig ordentligt.. haha..

äh, du är vuxen och du gör ju som du vill! eller hur?

sköt om er.

kan tillägga att bajs är vääääldigt poppis här också...suck...

2009-01-12 @ 17:33:42
URL: http://annaaklinder.blogg.se/
Postat av: Emelie

Men vilka fina "korvar" :-D

Snart flyttdax, massor att göra i huset förstår jag.

Japp, Stoffe är väääldigt allvarlig, hihi

Kram kram

2009-01-12 @ 20:18:08
URL: http://mrsojvindsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0