rensat en massa nu..

Phu, nu har jag rensat som en galning. Min storasyster kom hit och hjälpte mig, eftersom att jag är så kass på att slänga saker, och hon är väldigt bra på det. Vi höll på i ca 2 timmar, och jag hittade kläder som jag ägt sen ca 10 år tillbaka. Så det som jag inte använt de senaste året ligger nu nerslängs i svara sopsäckar. Det är inte riktigt klokt vad man hittar när man börjar gräva. Herregud, kläder som inte ens var värt att skänka ens, jag hade tydligen så många kläder som man tänker att man kan använda om man åker till skogen eller målar om hemma. Men varför inte sätta på sig kortkort och högklackade pump istället, när man skruttar runt i skogen, eller håller på med trädgårdsarbetet, Du vet vad jag syftar på Miian...hihi....Det ska jag nog seriöst satsa på, för fy sören vad mycket kläder jag faktiskt har, man tycker att man inte har något, men plötsligt öppnar sig en hel ny garderob sig för mig. Och eftersom att jag älskar att klä mig i fina kläder och att jag arbetar på ett jobb där det enbart är arbetskläder som gäller, så ska jag börja klä upp mig ordentligt när jag skruttar runt här hemma......Lovar att lägga in lite dagen outfitbilder.......ironi.........
 
Åter till dagen, när vi var klara med garderoben så var det bara till att anfalla badrummet, och det blev en sopsäck därifrån, åter igen har miasamlaren varit igång. Slängde allt som jag var osäker på hur gammalt det var. Tydligen har nästan allt smink och alla krämer enbart 12-15 månaders hållbaret. Så när jag nu går in i badrummet känns det underbart, innan var man nästan rädd att allt skulle anfalla en var gång man gick in, och tro mig, det gjorde det imellanåt.

Sedan for vi i väg till icamaxi för veckoinhandlig. Det började superbra, jag gick och kollade in smink ( har ju kastat massa, så nytt måste ju handlas in) och Nero gick och skulle titta på leksakerna. Och det gick bra i ca 10 min tills Nero hittade värsta leksaksgeväret som han ville ha. Det kostade 65 kr, så det var inte superdyrt, men jag är lite anti vapenleksaker, så jag tyckte inte att han skulle ha det. Jag försökte säga till Nero att vi inte hade så mycket pengar med oss, men då sa han att han hade egna pengar, och på sätt och vis hade han faktiskt det, men det var en 1 europeng, som han brukar leka med. Jag sa att nästa gång vi kom till maxi så skulle han få köpa det, för jag kom ju på att han fick 200 kr i julklapp, men då bröt han ihop och skrek, så om ni var på maxi ikväll mellan 17.30 och 18.00 och hörde ett enormt skrik så var det han. Det är inte så lätt för en 3-åring att förstå när nästa gång är eller sen.......Eller???????
Men han skrek igenom hela handlingen. Så jag lyckades nog återigen att glömma hälften av vad jag skulle handla.
Men jag kom iallafall ihåg att köpa ett eget schampo till M, eftersom att han totalförbuden att röra mitt underbara fina super specialshampoo, men när jag kom hem och hade plockat upp varorna märkte jag att det satans shampoot hade öppnat sig och runnit ut i hela kassen, så det var bara att slänga hälften av varorna.......jepps...thats my day.....

Imorgon är det jobb och nu är det dax för en dusch och en tvätt med mitt underbara fina super specialshampoo....

Kommentarer
Postat av: Miian

å jag kunde ju fått ärva både smink och kläder ;)

Har ju "ingenting" ;)

Jag tycker verkligen du ska satsa på kortkort och outfit bilder när du flyttat,det vill vi se.

Eller en brudklänning i trädgårslandet?



Nej inga pumps i trädgården,där har man gympadojjor eller gummistövlar ;)



PÖSSSSS

2009-01-14 @ 19:38:23
URL: http://miian.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha vilken shopping dag =)



Kul att se dej på maxi idag föresten =) Synd att jag inte hade tid att snacka bara...



Hur lever livet med dej annars då?



Kram!

2009-01-14 @ 20:51:49
URL: http://jacob070527.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0