Bloggeri Bloggera

Jaha, då var det dax igen, jag har världens segaste trådlösa uppkoppling, väntar fortfarande på sege telia på deras inkoppling, var ca 2 månader sen jag beställde det. Men jag har ju gott om tid nu när jag är hemma och vabbar hela denna veckan, så vi får se hur lång tid det tar att skriva detta inlägg.

Nu bor man ju då i den stora metropolen Hässlehåla, tyvärr har jag inte hunnit utforska staen särskilt, eftersom vi har haft sjukstuga AB här hemma. Först hade Micke halsfluss, och när han blev bra från det fick han flunsan. Sen förra veckan i torsdes så var det dax för Nero. Han hade ca 40 graders feber i 5 dagar och nu har han värsta utslagen på hela kroppen. Jag försökte diagnosera honom, men gav upp i söndes, så då fick jag åka in till jouren med honom. Och där inne så dom att han hade körtelfeber, men ärligt talat så tror jag inte riktigt på det. Jag misstänker snarare mässling. Men eftersom han är vaccinerad mot det, så är det ju inte så troligt. Har suttit och surfat runt idag och letat hudutslag, och jag tror fortfarande på mässlingen, så imorogn är det dax att besöka doktorn igen, för utslagen vill inte riktigt försvinna.

Men vi har inte bara haft sjukstuga här, förr-förra helgen hade vi en underbar familjedag ute i snön. Vi stack bort till Mickes föräldrar som har en stor pulkabacke precis vid finjasjön, och efter lite pulkaåkande tog vi en promenad ute på sjön.

    Fint va?

Och sen har jag ju haft födelsedag också ju, men det var inte så mycket som hände den dagen pga av sjukstugan. Jag och Micke skulle igentligen åkt ill Vallåsen och åkt skidor på kvällen, men det blev inte så mycket av det, så det blev till att sitta hemma och uggla och sura lite. Men sen på kvällen så åkte Micke iväg och köpte en födelsedags tårta till mig.

 Det blev en daimtårta, och tyvärr hade vi inga tårtljus, men Micke tyckte att man kan inte fira födelsedag utan tårtljus, så han letade upp ett fint ljus till mig, Vad tycks?

Annars har dagarna mest bara bestått utav jobb och slit osv.
Men i lördes hade jag kalas här hemma och firade mig med släktingar osv. Fick lite bra och ha saker, bla massa presentkort på hm, så snart är det dax att fylla på garderoben lite.

Lite släktingar och det nya vardagsrummet.

nopp,,nu är det dax att bege sig på att skriva en inköpslista till storhandlingen ikväll. Hoppas ni alla som läser har en underbar dag, för jag är själv duktigt uttråkad här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0