Hemma igen

Så nu är jag hemma från semestern igen. Allt har gått bra, sol å värme och massa bad. Orkar inte skriva allt vi gjorde, men kan gärna bjuda på lite bilder.
Jag kom hem kl 4 natten mellan sön å måndag. Sen har jag jobbat varje dag sen dess, idag är den första lediga dagen, så det består enbart av tvättning och städning.

Å sen har det hänt en annan tråkig sak också. Innan jag åkte så var jag tvungen att begära förflyttning från mitt underbara jobb. Inte för att jag vill igentligen, utan för att jag måste. Jag har helt enkelt inte råd att jobba kvar i önnestad. Vi har sjunkit väldigt mycket i timmar den senaste tiden, och det finns ingen ljusning. Och jag vill ju gå upp i tjänst, men det finns inte nån möjlighet. Så därför har jag begärt förflyttning till Chalottensborgshemmet, där jag jobbade innan. Så i måndes när jag kom tillbaka fick jag reda på att den 1 Nov ska jag börja där. Jag fick 10% mer, plus att jag sparar ca 1500 kr i månaden i bensin. Så jag kommer ha ca 3000 kr mer i månaden att röra mig med. Och så kan jag göra mig av med bilen för den behöver jag inte ha längre. Så om jag kan sälja bilen kommer jag ha ca 5000 kr mer i månaden, lite skillnad mellan de 500 kr jag har över nu.
Men det känns ändå väldigt tungt, eftersom att innerst inne vill jag inte detta, jag har världens bästa arbetskompisar ute i önnestad, och dom kommer jag att sakna nått grymt. Finns inga bättre människor att arbeta med än dom. Men detta är förhoppningsvis bara en tillfällig lösning. och jag orkar inte jobba ihjäl mig varje månad, och ändå inte ha några pengar över att leva på. Det bästa med jobbet nu är att jag har inga kvällar alls på det nya schemat. Enbart dagturer....

men men...det blir nog bra. jag trivdes ju faktiskt väldigt bra när jag jobbade på challan innan.


En stor kram till Jennie som äntligen fått sin lilla Vidar........


Kommentarer
Postat av: Anna

Välkommen hem!! Hoppas du njutit riktigt ordentligt nu o vilat upp dej inför en mööörk höst.. pi katten!



Jag vill me resa!!



Trist me jobbet, men som du skriver - du har kanske inget val, det blir inte alltid som man vill!



Kram

2008-10-10 @ 11:58:23
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0